تصویر مربوط به مطلب

اهمیت ارزیابی ساختاری و انجام تمرینات حرکات اصلاحی برای دانش آموزان

 

امروزه بسياري از افراد از ديسك كمر ، فتق ديسك  و  سياتيك  رنج مي برند . اين درد ها معمولا در افراد مسن به علت بالا رفتن سن و تغييرات  ايجاد شده  در هورمون ها  و استخوان ها چيزي معمولي به شمار مي آيد  در حاليكه  اگر منشاء  اين دردها  را تشخيص  دهيم  در هنگام  پيري و كهولت  كمتر دچار  اين مشكلات خواهيم شد. چيزي كه جلب  توجه مي كند  اين است  كه افراد جوان  نيز به همين درد ها گرفتار هستند كه علت اصلي آن  زندگي ماشيني و كم تحركي است  كه در زندگي ما بوجود آمده  اما علت  هاي ديگري نيز در بوجود آمدن آن نقش دارند .

ناهنجاري  جسماني مزيد بر علت است كه به مرور در افراد به علت شيوه ي غلط زندگي ( خوابيدن، راه رفتن ، نشستن ، كار كردن و... ) ايجاد مي شود.

ناهنجاري جسماني چيست؟   "ناهنجاري يعني هر تغيير شكلي كه در رابطه با وضعيت نرمال در بدن فرد ايجاد شود."

اداره کل تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد ساختار قامتی دانش‌اموزان، بیش از 60 درصد دانش‌آموزان کشور دارای ناهنجاری اسکلتی و قامتی هستند و حداقل یک عارضه از 10 عارضه ساختار قامتی در این دانش‌آموزان مشاهده می‌شود.  همچنین طبق یافته‌های پژوهش‌های مختلف، به دلیل فقدان تحرک لازم، ناهنجاری‌های قامتی در میان دانش‌آموزان دختر بیش از پسران تشخیص داده شده است.

حركات اصلاحي شاخه اي از علم تربيت بدني است  كه اهدافش شناسايي، پيشگيري و اصلاح ناهنجاري هاي جسماني  فرد است . در واقع حركات اصلاحي به مجموعه حركات كششي و تقويتي گفته مي شود كه بمنظور  پيشگيري  و اصلاح  ناهنجاري ها ي جسماني  ( كشش عضلات ، افزايش  دامنه ي حركتي مفاصل و تقويت عضلاتي كه ضعيف شدند)  انجام مي گيرد.

حركات اصلاحي معمولا از سن نه سالگي شروع مي شود زيرا بدن از نظر شكل تقريبا شبيه بزرگسالان است .

براساس نتايج طرح اجرايي سنجش ناهنجاري هاي قامتي بين دانش آموزان پايه ي دوم راهنمايي و اول متوسطه سال تحصيلي 85/86  در یکی از شهرستان ها ، متاسفانه  آمار دانش آموزاني كه از مشكل ناهنجاري قامتي رنج مي برند در سطح وسيع و بالايي بوده و تكان دهنده و قابل تامل است .

دانش آموزان   دوم راهنمايي از 551   نفر ، 418  نفر 

دانش آموزان  اول متوسطه  از    459  نفر ،   417 نفر

اين معضل به حق كه قابل توجه بوده ومي طلبد كه خانواده ها و خود دانش آموزان و مسئولين آموزش وپرورش در راه كاهش اين آمار گامهاي موثري بردارند.

 ضرورت دارد همكاران محترم و پر تلاش تربيت بدني نيز دانش آموزان را با فرهنگ درست وصحيح عادات زندگي، آشنا سازند و اهميت حركات اصلاحي را براي دانش آموزان تشريح كنند تا در آينده شاهد سلامتي ، زيبايي و بقاي عمر افراد جامعه باشيم و بتوانيم مادراني سالم وبا نشاط را پرورش دهيم زيرا كه به حق دختران وزنان قشر آسيب پذيرتر جامعه هستند.

 

شرکت آکام سلامت برای توسعه و ترویج ورزش و پیشگیری از آسیب و اصلاح ناهنجاری ها  مربیان ورزشی و متخصصین حرکات اصلاحی با سابقه و متعهد خود را به شما عزیزان معرفی کرده تا از خدمات بهینه این شرکت بهره مند گردید.

* تست و ارزیابی ساختار قامتی

* اصلاح پوسچر و ناهنجاری های ساختاری

* ارائه تمرینات حرکات اصلاحی

 

 

به اميد داشتن تن و رواني سالم براي همه

 



لیست مربیان این دوره آموزشی

تصویر نام ونام خانوادگی مدرک -

تاریخ : 1396/8/10 | زمان : 3:45 PM | نویسنده :مدیریت وب سایت |

پیشنهاد / انتقاد / نظرات

نام و نام خانوادگی (لازم)

ایمیل (لازم)

پیشنهاد / انتقاد / نظرات